روند افزایشی قیمت ها، تحت تأثیر چند عامل
نوشته شده توسط : آهن پرایس

گزارشات میدانی کسب شده از بازار آهن حکایت از ورود بخشی از تقاضای معطل مانده به بازار و افزایش حجم معاملات دارد. در آخرین ساعات روز کاری چهارشنبه هفته اخیر، تقاضاها برای تأمین کم و کسری ها به مدار معاملات پیوستند. ورود بخش قابل توجهی از تقاضای معطل مانده که طی دو هفته اخیر به امید کاهش بیشتر قیمت ها منتظر کف منحنی بودند، موجب شد تا حجم سفارشات خرید و معاملات به نسبت مطلوب تر باشد.

در کنار ورود تقاضا، هیجانات سیاسی که گاه و بیگاه بهوضعیت بازار آهن رخنه می کند نیز موجب شد تا قیمت در بازارهای موازی با افزایش محدودی همراه باشد. اگرچه گاهی اوقات نیز عکس این موضوع به وقوع پیوسته و بازار بر خلاف جهت افزایش قیمت های ارزو سکه به روند خود ادامه داده است. از طرف دیگر نیز فروش بخشی از محصولات زیان ده توسط تجار به امید افزایش بیشتر سطح قیمت ها و جبران بخشی از خسارات، متوقف گردید. همین امر نیز موجب افزایش پله ای قیمت ها در دو روز اخیر شد.

بازار آهن تهران و کشور در روز گذشته نیز متأثر از فضای نسبتا ملتهب سیاسی و اقتصادی، روز همراه با نوسانی را پشت سر گذاشت. عده ای از کارخانجات به دور از تمام این موارد باز هم قیمت های اعلامی خود را ثابت اعلام کردند اما برخی از آنها به منظور همراه شدن با بازار و جلوگیری از ضرر و زیان سعی در افزایش قیمت های اعلامی محصولات خود داشتند. تیرآهن ذوب آهناز آن دسته از محصولات بود که در انبار تهران با افزایش ۱۰ الی ۱۵ تومانی در هر شاخه به فروش رسید..

احتمال اینکه این التهابات برای روز جاری هم ادامه داشته باشد، وجود دارد چراکه ایران پس از ضرب الاجل به اروپا اقدام به افزایش سطح غنی سازی دلخواه خود خواهد کرد که این موضوع با خط و نشان هایی از سمت اروپا توأم گردیده است. گرچه نمی توان به افزایش قیمت ها پس از این امر اشاره کرد چراکه باز هم این سمت تقاضا هست که در نتیجه روند بازار را مشخص خواهد کرد.





:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 16 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: